تفاوت فروش دو رستوران در مدیریت آنهاست 

تفاوت فروش دو رستوران در مدیریت آنهاست 

رستوران داری یکی از آن مشاغلی است که ضمن هیجان های زیادی که دارد، چالش بر انگیز هم می باشد. بعضی ها اعتقاد دارند، رستوران داری درست مانند تماشای چرخ دنده های یک ماشین پیچیده است. در مدیریت رستوران، شما نه تنها با نگرانی ها و چالش های مدیریتی در خصوص کارمندان و مشتری های تان مواجه هستید، بلکه باید به فکر ارائه غذا های سالم و با کیفیت و با بهترین شکل سرو و بسته بندی هم باشید. اگر در حال حاضر رستوران دارید و می خواهید به بهترین شکل آن را مدیریت کنید و یا آگر در آینده قصد دارید مدیر رستوران خود باشید، باید مهارت هایی که یک مدیر رستوران به آن نیاز دارد را فرا گیرید. برای این کار پیشنهاد ما مطالعه این مقاله در کنار شرکت در دوره MBA رستوران داری، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان می باشد.

این دوره دقیقا با هدف تربیت مدیران حرفه ای در حوزه رستوران داری تدوین شده است که از صفر تا صد مدیریت را به شما آموزش می دهد. همانطور که شاید می دانید، MBA به مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اطلاق می شود و خود به تنهایی یکی از رشته های اصلی مدیریت می باشد. مدرک کارشناسی ارشد مدیریت رستوران داری، علاوه بر اینکه شما را با روش ها و مهارت های مدیریتی آشنا می کند، به طور خاص به نحوه برخورد با چالش های مدیریتی حوزه رستوران داری نیز می پردازد و بر همین اساس همه تلاش خود را کرده است تا مدیران قابلی را در این زمینه تربیت کند. قبل از اینکه بیشتر درباره این دوره بدانید، شاید بهتر باشد کمی درباره رستوران داری و ویژگی های یک مدیر برتر در حوزه رستوران داری بدانیم، پس با ما در ادامه همراه باشید...

توصیه هایی برای مدیریت هرچه بهتر رستوران

همانطور که گفتیم، رستوران داری یکی از هیجان انگیز ترین و البته چالشی ترین کار هایی است که شاید برای برخی از افراد کمی دشوار باشد. اما یادتان باشد در هر حوزه و هر رشته ای اگر مطالعه زیاد داشته باشید و آموزش ببینید می توانید بهترین باشید. پس آموزش MBA مدیریت رستوران داری را جدی بگیرید و کار خود را حرفه ای و اصولی پیش ببرید. توصیه ما این است که هرگز بدون داشتن اطلاع کافی از کاری، خودتان را در دل آن کار نیاندازید. شاید به همین دلیل است که موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان اقدام به برگزاری دوره های آموزشی بسیار متنوعی کرده است، تا به کمک آن ها جوانانی را وارد بازار کار کند، که دانش و اطلاع کافی در حوزه های اختصاصی خود دارند. به هر حال توصیه می کنیم به عنوان یک مدیر حرفه ای و با کلاس رستوران خود یک مدرک MBA مدیریت رستوران داری داشته باشید و خودتان را یک سر و گردن از هم صنف های خود بالا تر ببرید.

معمولا رستوران هایی موفق هستند که مدیریت حرفه ای دارند و شاید یکی از تفاوت های رستوران ها در همین موضوع باشد. حتما شما هم توجه کرده اید که یک رستوران فروش بسیار بیشتری نسبت به رستوران دیگر در همان حوالی دارد، تمام این مسائل بر می گردد به مدیریت متفاوت رستوران ها. بنابراین برای موفقیت در امر رستوران داری لازم است که یادگیری روش های حرفه ای مدیریت رستوران را یاد بگیرید. همانطور که گفتیم دوره MBA رستوران داری در موسسه فن پردازان می توند این نیاز شما را برآورده کند و البته در کنار آن توصیه های زیر را نیز برای مدیریت هرچه بهتر رستوران خود به کار بگیرید...

با ثبات باشید

یک مدیر حرفه ای رستوران، به خوبی می داند که هیچ روز کاری مانند روز قبل نیست. رستوران ها هر روز مشتری های جدید با علایق و سلیقه های مختلف دارند و هر روز ممکن است چالش جدیدی در رستوران پیش آید. شاید هیچ کسب و کاری به اندازه رستوران داری، چنین تنوعی در محیط کاری اش نداشته باشد. همه چیز در رستوران خیلی سریع باید انجام شود، نظم و بهداشت اهمیت زیادی دارد و مشتری ها توقعات بی شمار و بسیار متنوعی دارند، همین موضوع باعث می شود، شما دچار استرس و نگرانی شوید. اما اگر یک مدیر حرفه ای باشید، به خوبی می دانید که هیچ کدام از این موضوعات نباید روی شما تاثیر منفی گذارد و باید سعی کنید بر خلاف روندی که در رستوران شما حاکم است، ثبات و پایداری تان را حفظ کنید. درواقع شما برای حل این بی ثباتی ها در رستوران خود نیاز به یک رویکرد مدیریتی ثابت و پاسخگو دارید. اما به عنوان مدیر رستوران باید سعی کنید در امور زیر ثبات را حفظ کنید و با رعایت آن ها، این مهارت را در خود تقویت کنید:

  •  نحوه برقراری ارتباط
  • نحوه حفظ و پیروی از قوانین
  •  انتظارات و توقعات تان

مثلا زمانی که تعداد مشتری های شما در یک روز زیاد شده اند و مواد اولیه کافی ندارید، کارمندان شما باید خیالشان راحت باشد که در این شرایط هم ثبات دارید و می توانید در کمال آرامش، این وضعیت را مدیریت کنید.

فعالانه و هوشمندانه مدیریت کنید

در بیزینس رستوران داری همانطور که گفتیم همه چیز خیلی سریع رخ می دهد و لازم است که شما به عنوان مدیر حرفه ای این حوزه، فعالانه و هوشمندانه مسائل را مدیریت کنید. پس نباید در موقعیت های چالشی واکنش گرا باشید. یعنی نباید در آینده سیر کنید بلکه لازم است به لحظه حال فکر کنید و همان لحظه را مدیریت کنید. به همین منظور باید تصمیمات زیر را، فعالانه و هوشمندانه مدیریت کنید:

  •  تصمیم درباره نیاز های کارمندان
  • تصمیم درباره تغییرات منو و به روزرسانی آن
  • تصمیم برای بازاریابی و تبلیغات
  •  تصمیم برای تامین مواد اولیه و موجودی انبار
  • تصمیم در خصوص به روزرسانی فناوری های روز دنیا در رستوران

یادتان باشد اگر در این موارد هوشمندانه و فعالانه تصمیم گیری نکنید، رستوران به جای شما تصمیم می گیرد!

با انجام دادن کارها، روند انجام امور رستوران را یاد بگیرید

یک مدیر حرفه ای و موفق باید از تمامی موضوعات و مسائلی که در رستورانش رخ می دهد، اطلاع کافی داشته باشد. به همین دلیل حتی باید خودتان هم آشپزی کنید، ظرف ها را بشویید، گاهی نظافت کنید و ... . بله شاید برای تان کمی عجیب باشد که به عنوان یک مدیر رستوران شما را چه به این کارها! منظور ما این نیست که همیشه مشغول به این کار ها باشید، اما برای اینکه درباره تمامی این کارها دید کلی داشته باشید و با چالش های آن ها آشنا باشید، لازم است که خودتان برای یک بار هم که شده آن ها را انجام داده باشید.

در نتیجه مدیری باشید که از کثیف شدن دست هایش نهراسد و اطلاع کافی از آنچه در آشپزخانه رستورانش می گذرد، داشته باشد. در کنار آن می توانید حتی با کارمندان خود صحبت کنید و درباره جزئیات کار آن ها سوال کنید تا اطلاعات تان کامل شود و در زمان تصمیم گیری برای کارها با این دید پیش بروید.

حفظ کارمندان حرفه ای را اولویت اول خود قرار دهید

بر اساس تحقیقات زیادی که انجام شده است، در حدود نیمی از رستوران دار ها می گویند، استخدام، آموزش و نگهداری و حفظ نیرو های حرفه ای اولین چالش مهم آن ها است. کیفیت رستوران شما و خدمات آن به همین نیرو ها بستگی دارد. در نتیجه لازم است که حفظ نیرو های متخصص و حرفه ای تان را در اولویت اول قرار دهید و یادتان باشد، جایگزین کردن مدام نیروها، می تواند از شما وقت و انرژی زیادی بگیرید و سودآوری شما را هم مختل می کند.

مراقب رضایت مشتری ها باشید!

مدیریت انتظارات و توقعات مشتری ها یکی از سخت ترین و البته مهمترین وظایف مدیران رستوران ها است. شما مسئول غذایی هستید که به مشتری های خود ارائه می دهید و این غذا نه تنها باید خوشمزه و خوش رنگ و لعاب باشد، بلکه باید از با کیفیت ترین، سالم ترین و تازه ترین مواد اولیه تهیه شده باشد تا رضایت مشتری ها را بتوانید بگیرید. البته همیشه رضایت مشتری ها به این موارد ختم نمی شود، گاهی نیز سرعت عمل شما، نظافت و بهداشت و البته قیمت غذاها هم عوامل مهمی به حساب می آیند. به عنوان یک مدیر حرفه ای رستوران، باید انتظارات و توقعات مشتری های تان را بشناسید و اهداف تان را مطابق با آن ها تعیین کنید تا به موفقیت های بیشتری در امر رستوران داری برسید. خوشبختانه با اخذ گواهینامه MBA رستوران داری، شما با تمامی این موضوعات آشنا می شوید و می توانید آموخته های خود را در این دوره، در کار خود اجرایی کنید.

یادتان باشد دست یابی به رضایت مشتری ها هدف نهایی هر مدیر رستوران می باشد. به هر حال مشتری های راضی همان هایی هستند که برای شما پول می آورند و همه این ها بستگی به این دارد که شما تا چه حد با روانشناسی مشتری آشنایی دارید و دانش شما در چه حد است... رستوران داری یکی از آن مشاغلی است که همیشه و در هر شرایطی می تواند پول ساز باشد، چرا که غذا خوردن یکی از لذت های بزرگ ما انسان ها است. به همین دلیل اگر می خواهید در این حرفه موفق باشید باید به کمک مهارت های مدیریتی که فرا گرفته اید، بهترین تجربه را برای مشتری های خود رقم بزنید.

روی تبلیغات هم سرمایه گذاری کنید

یک مدیر حرفه ای رستوران، علاوه بر این که تلاش می کند، هر روز کیفیت غذا های خود را بالا ببرد و نیاز های مشتری های خود را برطرف کند، باید به فکر تبلیغات هم باشد. در وهله اول اگر کیفیت کار شما خوب باشد، همین موضوع دهان به دهان می چرخد و شما مشتری های بیشتری جذب می کنید، اما این کار کافی نیست. با شرکت در دوره MBA رستوران داری می توانید به خوبی با آخرین و جدید ترین روش های بازاریابی و تبلیغات آشنا شوید و کسب و کار تان را رونق دهید.

برگزاری دوره MBA مدیریت رستوران داری در فن پردازان

تا اینجا با یک سری از نکاتی که مدیران حرفه ای در امر رستوران داری باید در نظر گیرند، آشنا شدیم. همانطور که گفتیم، برای اینکه حرفه ای عمل کنید و بتوانید به بهترین نحو رستوران خود را مدیریت کنید، لازم است که دانش این کار را فرا گیرید. در دوره MBA رستوران داری که در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان برگزار می شود، می توانید موضوعات و مباحث مختلی را فرا بگیرید و خود را برای یک مدیریت حرفه ای آماده کنید. از جمله موضوعاتی که در این دوره فرا می گیرید:

  •  پیشینه صنعت هتلداری و کترینگ
  • هتلداری در ایران
  •  آشنایی با مفهوم رستوران و انواع آن
  •  ویژگی های یک رستوران پنج ستاره
  • اصطلاحات کاربردی در حوزه های پذیرایی
  •  آشنایی با غذا ها
  • آشنایی با تشریفات، اصول و مشخصه های آن
  • آشنایی با ملزومات پذیرایی، میز و قاشق چنگال
  • تنظیم فهرست و منو غذا
  • اصول معمول در برگزاری مهمانی ها

مباحث این دوره به همین موارد ختم نمی شود و شما در واقع در کنار تمامی موضوعات حوزه رستوران داری، با روش های مدیریتی هم آشنا می شوید. به تعبیری با شرکت در این دوره و اخذ مدرک MBA می توانید یک مدیر رستوران همه چیز تمام شوید. گواهینامه ای که موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به دانشپذیران خود را ارائه می دهد، مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است و این نشان از اعتبار و ارزش این آموزش ها دارد. بنابراین شما در هر کجایی از کشور که بخواهید رستوران خود را دایر کنید، به راحتی می توانید این کار را انجام دهید و یا حتی با ارائه این مدرک به سایر رستوران ها در سمت مدیریت رستوران مشغول به کار شوید.

علاوه بر این مدرک MBA رستوران داری فن پردازان، به تایید سازمان ارزیابی مدارک کانادا (WES) هم رسیده است و به همین دلیل دارای اعتبار و ارزش بین المللی هم می باشد. بنابراین حتی اگر به فکر مهاجرت به کشور کانادا هستید و می خواهید در کانادا رستوران داری کنید و مدیریت آن را به دست بگیرید می توانید از اعتبار این مدرک استفاده کنید.

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها